Gå til sideinnhold
Grønn

Vi er her for deg.

Velkommen som kunde i Flekkefjord Sparebank. Vi er utrolig glade for at du har valgt oss som din bankforbindelse.

Flere har spørsmål knyttet til leveringstid av tjenester og praktisk informasjon ved bankbytte, for at denne korte prosessen skal bli så enkel som mulig for deg får du nå litt informasjon.

Hjelp til å komme i gang

Kort

Du vil få tilsendt et Visa-kort fra oss i et brev, din PIN-kode vil du finne i nettbanken. Kortet vil komme i løpet av noen dager og vil da være klar til bruk. Kortet er knyttet opp mot din brukskonto, dette vil du se i din nettbank.

Dersom du/dere har andre i husstanden som ønsker kort, kan du bestille dette i nettbanken eller ringe kundesenter for hjelp til bestilling.

Følg stegene for å finne din PIN-kode:

  1. Logg inn i nettbank
  2. Klikk på «Meny»
  3. Under «Kort» klikker du på «Hent din PIN-kode»
  4. Legg inn informasjonen som kreves
  5. Klikk «Vis PIN»
Kodebrikke

Du vil motta en kodebrikke i posten i løpet av 5-8 dager. Denne må du bruke første gangen du skal logge deg inn i nettbanken, det gjør du ved å velge «uten BankID» i påloggingsvinduet. Denne kodebrikken er ikke «aktivert» med BankID, det må du gjøre i nettbanken.

BankID

For å opprette BankID hos oss må du bestille det via vår nettbank.

Bruk pålogging «Uten BankID». Klikk på «Meny», velg «Bankid/BankID på mobil» og klikk på «Bestill BankID» under «tilgjengelig for bestilling».

Nettbank

Du kan logge inn i nettbanken ved å bruke BankID fra din forrige bank, eller kodebrikken du får av oss. Utenom vanlig bruk av nettbank vil vi råde deg til å se på eFaktura, AvtaleGiro og kontoer i første omgang, se på punktene under for mer informasjon.

eFaktura

Dersom du ønsker eFaktura i nettbank må du «takke ja» til alle tilbydere av eFaktura, og eventuelt legge inn unntak på de du ønsker i papirformat.

Om du har valgt «ja takk til alle» ser du ved å klikke på «meny», under «AvtaleGiro og eFaktura» klikker du på «oversikt avtalegiro/eFaktura».

AvtaleGiro

De vanlige fakturaene som du alltid må inn å godkjenne i nettbanken, kan du enkelt velge å opprette avtalegiro på, da vil fakturaen bli betalt automatisk på riktig konto (gitt at det er dekning på konto).

Klikk på «meny», under «avtalegiro og eFaktura» velger du «opprett/endre avtale», under «ny betalingsavtale» har du flere valg for hvordan du enkelt kan opprette avtalegiro.

Kontoer

Flere av våre kunder ønsker å ha forskjellige kontoer for å ha mer oversikt, noen eksempler er: brukskonto med kort, «handlekonto» med flere kort (felles for de som handler i hjemmet), regningskonto, etc.

Dersom du ønsker å opprette flere kontoer så klikker du på «meny», under «kontoer» klikker du på «opprett ny konto», velg riktig type konto og følg menyene videre.

Dersom du oppretter en sparekonto, kan du enkelt sette opp faste overføringer fra en konto til sparekontoen(e) din. Klikk på «meny», under «sparing og plassering» velger du «fast sparing», her velger du «fra konto», beløp, frekvens osv.

Vi håper dette hjelper deg i oppstarten av kundeforholdet hos oss, så vil noen en av våre dyktige kunderådgivere ringe deg en av de nærmeste dagene for videre oppfølgning.

Gi oss tilbakemelding